Friday, October 8, 2010

Darwin cakap kita berasal dari beruk.

Sedih dan geram bila pagi tadi baca pasal baby meninggal kena serang monyet liar...errr,kera liar ke..?eh,tak sure la plak monyet ke kera,tapi yang pasti memang speasis binatang berbulu tu la.Nak geram pun macam tak munasabah sebab dah namanya monyet kan.Liar pulak tu.Sumpah macam tak percaya..ye la,sebab baby weii,bukan makanan ke ape kau nak makan,aku syak monyet rabun kot tak reti nak beza makanan dengan baby.Hairan,macammana binatang yang adorable gile ni bleh ada naluri untuk membunuh manusia.

takziah untuk keluarga mangsa.Baby tak sempat bagi nama lagi tu.T__T.Aku kalau bab-bab baby ni sensitif skit.Naluri keibuaan menebal sangat.

Nak cakap,kat kolej aku pun banyak sangat sangat sangat monyet.Memang dulu sebelum ada kolej ni,habitat dorang kat sini jadi takleh nak salahkan dorang jugak la.Dorang bukan manusia nomad,reti nak berpindah randah.Pagi petang duk selongkar tong sampah,kadang-kadang curi baju ehem ehem kat ampaian,takde orang berani pergi dekat.Kalau yang duduk dalam bilik mandi tu,tinggal berdoa je la agar monyet tu tak buat jahat.Kena ngan monyet pervert,haha,matila kau.

Aku boleh cakap seratus peratus student kat kolej aku takut monyet,baik lelaki mahupun perempuan.Selalu je ada kes kena kejar monyet tapi takde pulak rasanya ada kes sampai masuk ICU bagai...hanya kes2 terpinggir,tapi yang pasti saat dikejar monyet adalah saat yang paling memalukan dalam hidup korang.Jangan harap la ada orang nak tolong..makin dorang gelak ada la.Monyet kat sini memang first class lah aku cakap.

p/s:pagi tadi on my way pergi kuliah,ada seekor monyet mati....perghh,darah masih segar lagi.Kena langgar lori kot.


No comments:

Post a Comment