Monday, July 4, 2011

Tahukah anda dengan memakai kasut tumit tinggi dapat mengecilkan saiz peha anda?


Artis Malaysia feeling Kpop.(gambar Hiasan)
Aku tahu,selain masalah kebuncitan di perut,rata-rata wanita juga dikenalpasti turut mempunyai masalah saiz paha yang besar persis saiz baby jaws gitteww.Masalah peha saiz XXL memang tidak disenangi oleh wanita lebih-lebih lagi bagi wanita yang selalu mengenakan seluar untuk keluar rumah,macam aku selalu pakai baju kurung jadi takpe..tak nampak sangat.Keh keh!Ok serius.Just nak share something yang berguna.Aku copy paste saje ni.
Artikel ini dipetik dari sini.Eh,petik macam petik buang betik plak.Bagus actually Kevin Zahri ni.Selalu kongsi tips kesihatan kat FB.

Cara pertama ialah kaedah KERUSI BAYANGAN
Berikut adalah panduan untuk senaman “kerusi bayangan”:
  • Berdiri tegak sambil bersandar pada dinding.
  • Rehatkan tangan pada dinding dan turunkan badan perlahan-lahan. Turunkan badan sehingga kedudukan badan seperti sedang duduk. Bayangkan anda sedang duduk di atas kerusi.
  • Bila anda sudah ‘duduk’, cuba bertahan selama mana yang anda boleh sebelum anda berdiri tegak semula. Kebanyakan orang hanya boleh bertahan untuk beberapa saat sahaja pada permulaan. Setelah membiasakan diri, anda pasti akan dapat bertahan lebih lama.
  • Pastikan badan anda tegak semasa ‘duduk’.
  • Cuba capai 10 saat pada permulaan, dan bertahan sehingga 1 minit setelah melakukannya beberapa kali. Lakukan 5 kali setiap hari.
Ini baru satu cara.Yang empat lagi tu kalau nak tahu satu persatu,rajin2kanlah klik di sini.

Till then,Bye.

3 comments:

  1. feel gula-gula sikit.HAHA.niceeeeee info.thanks thanks.tapi kan serius ke pakai kasut tumit tinggi lg cpt kurus paha?mungkin jgk kot kan sbbnya struggle nk bdiri tegak.tp macam tonggek je nnti.LOLOLOLOL.

    ReplyDelete
  2. tak elok jugak pakai high heel sentiasa..Kevin cakap tak baguih untuk pstur badan.tp serius..suka pakai high heel...hehe,mencabar je.

    ReplyDelete
  3. t nk try wt la senaman kerusi..haha

    ReplyDelete