Thursday, July 7, 2011

Dilemmo & Problemo.

Masalah besar bagi aku,mungkin nampak kecik bagi kau.Dan masalah besar bagi kau,mungkin nampak kecik bagi aku.So,masing-masing ada masalah.Jadi tolonglah janganlah pandang rendah masalah orang.

COMPRENDE???

Semua orang ada masalah.Mak saya cakap,orang gila je yang takde masalah.So,bersyukurlah sebab kau ada masalah.Pandai je Mak bagi perumpamaan.

Masalah saya sekarang ni ialah RUMAH SEWA.Hari tu dah dapat tempat untuk buat chambering.Tapi rumah nak duduk pulak takde.So,mintaklah tolong boss bagi masa dulu sementara dapat cari rumah.Tapi sampai sekarang tak dapat-dapat.Oh,Bengangnya.

Alternatif terakhir Si Ayah nak campak anak kesayangan dia ke rumah anak yatim sorang kawan.Bertambahlah bengang sang anak.

Dah macam-macam cara aku buat untuk dapatkan rumah sewa.Tanya orang sana-sini.Siap buat iklan lagi kat Mudah.my.Bolehlah imagine macammana tahap ke"terdesak"an aku sekarang ni.Tapi sorang je yang SMS aku.Itu pun bukan nak gitau aku dia ada bilik untuk disewa,tapi nak berkenalan dengan aku.OMG,tak lawak lansung ambik nombor telefon kat mudah.my.

Hari Ahad ni secara rasmi dah start kerja.Itupun kalau aku tak buat kerja gila tak datang jugak kerja.walaupun jauh di sudut hati berkira-kira jugak nak cancel buat chambering kat situ.Ye la kan..takkan la sampai sembilan bulan aku nak menumpang rumah orang.Harap-harap dalam masa dua hari ni ada lah jalan keluar yang lebih baik.

OKlah..tak best lansung perasaan ni

bye.


No comments:

Post a Comment