Saturday, March 5, 2011

Hate #3

Makan kerepek pisang atau kerepok ikan bunyi kruk krak kruk krak tu aku OK je,tapi kalau makan nasi ke,makan roti ke nak berbunyi cup cap cup cap apekebendanya wei perangai semacam ini,hodoh la dan sangat lah geli telinga gua nak mendengarnya.Kalau makan semeja,boleh putuh owh selera makan.Terus gua rasa macam nak tendang pipi biar bersepai segala gigi atas lantai.Gua pun tak paham,kenapa.Takkanlah mak bapak tak ajar kot table manner,benda basic ni.Camne nanti kalau masuk majlis,baju dah lawa berliplapliplap..tibe-tibe masuk bab makan,fail sebab bercupcapcupcap.

Bila dah jadi tabiat,memang sukar nak kikis.Mungkin jugak tabiat ini terjadi secara semulajadi.errr,ye ke...?Aha,itu yang kita tak tahu.Tapi boleh je la nak elakkan makan berbunyi,kunyah pelan2..tutup mulut sambil makan dan kunyah dengan geraham depan..bukan geraham belakang.Gua,kalau dah tahu orang tu makan berbunyi,memang akan avoid la dari makan semeja dengan dia.Sorry Sorry Sorry Sorry naega naega naega meonjeo la.Seirus telinga wa takleh tahan.Baik wa bungkus je masuk makan dalam bilik sorang-sorang.


p/s: Bab minum pulak,ada jugak yang jenis kalau teguk air,kalau tak berbunyi "ahhhhhhhhhhhh...." 6 harakat tak sah.Kalah iklan Pepsi.

No comments:

Post a Comment