Thursday, January 6, 2011

Mak tanya,bila saya nak pakai tudung labuh?

Tajuk entry takde kaitan sangat.Sebelum baca entry ni,boleh rujuk blog dia ni.Klik sini.Aku tak tahu dia ni laki ke perempuan,tak sempat nak menelaah lagi blog beliau.Tapi kalau lelaki maknanya tak timbullah isu dia jeles ke hape orang cantik dari dia,kan kan.

Aku memang tak layak nak cakap pasal fesyen-fesyen shawl zaman sekarang.Maklumlah,aku bukan pemakai shawl,tak pandailah nak belit-belit ...pergi kelas pun pakai tudung bawal je,takpun kalau nak cepat sarung tudung ekspress.Tradisional sungguh.Aku tahu tu.Saya buta fesyen.Tapi saya OK.

Aku ada jugak cuba pakai.Pehh,tak selesa lansung.Sekejap sekejap rasa macam senget..sekejap sekejap rasa macam longgar,nak gelak,nak makan,nak senyum kena control..takut nanti tak "happen" pulok.Kena yang pandai pakai tu OKlah..sejuk je mata memandang,tapi kadang-kadang tak suka jugak tengok perempuan bertudung over over nih..sampai letak segala mak bapak aksesori atas kepala.Tak menjengkelkan ke tuh...?Pastu kaler tudung mak aih,terang benderang..cukup 10 jenis warna atas satu tudung.Ok aku faham,aku faham...itulah namanya fesyen.Kau ni Dila, kalau tak tahu fesyen diam-diam sudah.

Dalam banyak-banyak blogger,aku suka tengok dia ni bertudung.Nampak macam simple je..tapi sofistikated gitu.Aku tak tahu sebenarnya makna sofistikated tu ape,main tulis je.Maknanya nak cakap,walaupun simple,tapi anggun.Warna tudung pulak takdelah terang benderang sangat dan yang pasti takde aksesori melampau atas kepala  dan secara tidak lansung menampakkan dia lebih matang dan tidak kebudak-budakkan.Tapi still sweet.Ni link blog dia.http://petisuaraku.blogspot.com/.Semua orang kenal dia rasanya.Blogger femes.Suatu hari nanti nak pakai macam dia jugaklah...hihik..ngade-ngade betul.Tak mau  letak gambar,kang kecoh plak ambik gambar orang without permission.

P/S:Apa yang pasti,niat untuk menutup aurat tu lebih penting dari berfesyen.Tapi takdelah nak cakap mereka yang berfesyen takde niat nak menutup aurat.Kita manalah tahu niat orang lain kan.Serahkan saja pada Allah.
P/S/S:Menjawab persoalan mak,"Lepas kahwin kot".


6 comments:

  1. hahaha...
    klaka laa..
    same laa kite..
    x reti sgt nk belit2 ni...
    pkai tudung zaman purbakala je..
    klau pkai shawl mmg kne control segala ekspresi wajah kan...kahkahkahhhh...
    klau x nnt shawl jd lain mcm

    ReplyDelete
  2. raihan,oh,geng tudung bawal jugak eh,pasni kita buat fesyen tudung pari la plak nak..he3.

    ReplyDelete
  3. ha cube tgk ni http://bilatergigithalia.com/2011/01/05/tudung-shawl-menyakitkan-mata-fatin-liyana-irine-nadia-m-diketuk/ eman follow k!

    ReplyDelete
  4. eman,dah baca dah...awal awal lagi dah baca.he3

    ReplyDelete
  5. knape tiba2 ramai yg bangkitkan isu shawl ni ye?alin pelik sbb ramai bloger wat en3 pasai shawl nih dlm masa yg same.hu3

    ReplyDelete
  6. beb, ayat pertama kita sama..hehe

    ReplyDelete